Seminar za trenere Srpske lige VOJVODINA, Vojvođanskih fudbalskih liga i OKP liga (mlađih kategorija) održaće se u četvrtak, 31. oktobra 2024. godine, na Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje u Novom Sadu (Lovćenska 16) sa početkom u 18,00 časova.
Predavači na seminaru biće uvaženi profesori sa Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje Univerziteta u Novom Sadu dr Tatjana Tubić (Katedra za primenjene sportske nauke – predmeti: Psihologija sa razvojnom psihologijom, Socijalna psihologija, Primenjena psihologija zdravlja i fitnesa, Psihodijagnostika) i dr Marko Stojanović (Katedra za osnovne sportske nauke – predmeti: Teorija sportskog treninga; Napredna fizička priprema; Testiranje, predlog i nadzor vežbanja; Osnove fizičke aktivnosti i javno zdravlje; Zdravo starenje i predlog vežbi; Identifikacija talenata; Naučni modeli vrhunskog sporta).
Prof. dr Tatjana Tubić imaće predavanje sa temom „Vaspitni stilovi u sportskom kontakstu“ , dok će Prof. dr Marko Stojanović predavati na temu „Strategija ishrane i suplementacije u fudbalu“ .
Prof. dr Tatjana Tubić zavšila je Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, odsek za Psihologiju. Dobitnik je nagrade Univerziteta u Novom Sadu za izuzetan uspeh u toku studiranja. Magistrirala (2000) i doktorirala (2003) na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, odsek za Psihologiju.
Od 1993. radno angažovana. na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, pa na Medicinskom fakultetu, smer Specijalna edukacija i rehabilitacija i smer Medicinska rehabilitacija; na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja u zvanju vanrednog profesora (od 2008.), odnosno redovnog profesora (od 2013.) za užu naučnu oblast Psihološke nauke u sportu i fizičkom vaspitanju. Predmetni nastavnik na osnovnim studijama za nastavne predmete Psihologija sa razvojnom psihologijom i Sportska psihologija, na master studijama za Primenjenu psihologiju zdravlja i fitnesa (modul Zdravlje) i Socijalnu psihologiju (Standardni modul), a na doktorskim studijama za Primenjena psihološka istraživanja u sportu i fizikom vaspitanju i za Psihodijagnostiku. Mentor ili član komisije u više desetina diplomskih radova, kao i u master radovima i doktorskim disertacijama.
Profesionalno je usmerena ka problemima socijalne kognicije u sportu i obrazovanju; monografija pod nazivom Stilovi učenja i akademsko postignuće, kao i poglavlje u istaknutoj monografiji međunarodnog značaja Linking Learning Styles and Teaching Styles predstavlja rezultat višegodišnjeg naučnog i nastavnog rada u ovoj oblasti. Kao autor ili koautor objavila više od 100 naučnih publikacija, recenzent je u međunarodnim i nacionalnim časopisima; kao rukovodilac ili istraživač učestvovala u velikom broju naučnih projekata. Autor je udžbenika namenjenog studentima Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Psihologija i sport, kao i dva priručnika, Psihologija u sportu i Od učenika do učenja.
Prof. dr Marko Stojanović je sportski naučnik, kondicioni trener i profesor na FSFVNS.
Osnovne i poslediplomske studije završio je na Fakultetu fizičke kulture u Novom Sadu, a ujedno je i diplomirao na višoj košarkaškoj školi u Beogradu.
Doktorirao je 2008. godine, u oblasti sportskih nauka pod mentorstvom prof.dr Sergeja Ostojića.
Marko Stojanović je preko dvadeset godina angažovan u oblasti dijagnostikovanja, kontrole i praćenja stanja treniranosti i kondicione pripreme vrhunskih sportista.
Tokom svoje profesionalne karijere je održao više predavanja iz oblasti Teorije treninga, Antropomotorike i funkcionalnih testiranja na stručnim skupovima i seminarima u zemlji i inostranstvu, a na našem fakultetu predaje predmete Košarka i Teorija sportskog treninga.
Objavio više od 40 radova u referentnim međunarodnim časopisima iz oblasti sportskih nauka i bio pozivni predavač na više međunaronih konferencija.
Obavljao je funkciju sportskog naučnika u nacionalnom timu Srbije u fudbalu i kadetske ženske košarkaške reprezentacije, kao i nacionalnog tima Rumunije u košarci (muškarci i žene).
Bio je kondicioni trener FK Partizan i FK Olimpija (Ljubljana), a takođe je i personalni trener mnogim vrhunskim košarkašima i fudbalerima.
Fudbalski savez Vojvodine sa svojom Organizacijom fudbalskih trenera i Centrom za edukaciju fudbalskih trenera na ovaj način nastavlja sa stalnim usavršavanjem fudbalskih trenera koje je ključno iz nekoliko razloga koje ćemo i ovom prilikom ponoviti:
Evolucija igre: Fudbal je dinamičan sport, a taktike, strategije i tehnike korišćene u igri konstantno se razvijaju. Treneri moraju biti u toku sa najnovijim trendovima, inovacijama i promenama u igri kako bi ostali efikasni i konkurentni.
Razvoj igrača: Razumevanje razvoja igrača napredovalo je tokom godina. Treneri moraju biti upoznati sa najnovijim metodologijama i najboljim praksama u treniranju kako bi optimizovali rast i potencijal svojih igrača.
Uključivanje tehnologije: Upotreba tehnologije u fudbalu postala je sveprisutna, od analize video materijala do praćenja fizičke kondicije. Treneri moraju biti upućeni i vešti u uključivanju tehnologije u svoje metode treniranja kako bi poboljšali performanse i stekli konkurentsku prednost.
Psihološki i socijalni aspekti: Treniranje nije samo o podučavanju veština; uključuje razumevanje psiholoških i socijalnih aspekata ponašanja igrača. Stalno obrazovanje pomaže trenerima da razvijaju svoje međuljudske veštine, liderske sposobnosti i razumevanje mentalnih aspekata igre.
Promene pravila i propisa: Fudbalski organi često uvode promene pravila i propisa. Treneri moraju biti informisani o ovim ažuriranjima kako bi se osiguralo da njihove metode treniranja odgovaraju najnovijim standardima i pravilima.
Prevencija povreda i sportska nauka: Kontinuirano obrazovanje pomaže trenerima da budu informisani o najnovijim istraživanjima u sportskoj nauci i prevenciji povreda. Ovo znanje je esencijalno za kreiranje efikasnih trening programa koji minimiziraju rizik od povreda i optimizuju performanse igrača.
Prilagođavanje različitim uzrasnim grupama: Treneri često rade sa igračima različitih uzrasnih grupa, svaka sa svojim jedinstvenim izazovima i zahtevima. Kontinuirano obrazovanje pomaže trenerima da prilagode svoj stil treniranja različitim razvojnim fazama i efikasno komuniciraju sa igračima različitih uzrasta.
Stručno usavršavanje: Stalno obrazovanje doprinosi stručnom razvoju trenera, unapređujući njihove reference i otvarajući mogućnosti za napredovanje u karijeri. Mnoge fudbalske asocijacije i organizacije zahtevaju od trenera da učestvuju u programima stalnog obrazovanja kako bi održali svoje trenerske licence.
Dakle permanentna edukacija fudbalskih trenera je ključna za praćenje evolucije prirode sporta, optimizaciju razvoja igrača, uvođenje novih tehnologija, razumevanje psihičkih aspekata, pridržavanje propisa, prevenciju povreda i osiguravanje kontinuiranog profesionalnog rasta i savez se trudi da trenerima obezbedi predavače koji pokrivaju sve navedene oblasti kako se ne bi zanemario niti jedan sastavni deo razvoja sportskih stručnjaka.